vet ikke helt hvordan det blir med livestream, usikker på hvordan webcammen klarer seg i sterkt sollys...... Gutta har jobba sterkt i hele dag med og få bilen ferdig....men måtte gi tapt mot klokka, fant ut at det var bedre og stå opp tidlig enn og slite seg ut i kveld. jeg har jobba hardt jeg og.....drukket flere sixpacker enn noen gang vært her i 1 dag og funnet fylla på hermosa beach 2 ganger, vært i klammeri med politiet 1 gang.....lol vet ikke helt hva jeg gjør gærnt
skal jobbe litt med livestream ideen neste dagene og se hva vi får til...hadde vært jævlig morro
gtrboy91 skrev:lykke til der borte! håper dere får 1 plass fortjener fredric virkelig! stå på gutter
når starter konkuransen ?
Tusen takk skal du ha!
It's ALIVE!!!
Følgende er gjort på bilen den siste uka:
- Rettet og lakkert kosmetiske skader i hjørnet bak og forskjermen - Helt nytt ledningsnett i hele bilen med ordentlig sikrings- og bryterboks - Ny motorstyring (Autronic SM4 med map fra PBC Auto) - Andre coilovere - Nye detaljer i bakstilling - Andre spindler - Laget mer plass til rattutslag - Bygget om kjølesystemet - Ny girkasse - Annen diffutveksling (takk til Kent & Tor Olav!) - Flere 10x17 5Zigen FN01RC-felger - Bygget om bensinsytem - Endel småting
I henhold til Formula DRIFT-reglementet må alle i teamet ha en rolle, og det er som følger:
Crew Chief: Steffen "Big" Moy Secondary Mechanic: Joachim "J" Waagaard Spotter: Thomas "Casual -T" Rønningen Media: Ronny "The Ronny" Kalrud
Er visst veldig viktig å ha kallenan her, så det har vi ordnet.
Alle gutta har stått på helt utrolig - GOD stemning i leiren her!! Vi har jobbet 12-13 timers dager på bilen den siste uka, og Ronny har i tillegg utforsket South Bay på egenhånd etterpå mens vi andre har sovet. Ellers har vi fått masse hjelp av folk vi har møtt underveis og det er helt rått hvor imøtekommende og hjelpsomme folk er her, og vi blir bare mer og mer gira på at det er dette vi virkelig vil drive med...
Det kommer til å bli litt av et rotterace her borte, dette er det siste løpet i sesongen og det er et startfelt med 40 deltakere som alle kommer til å gjøre det de kan for at det skal gå veien... Vi har møtt noen av sjåførene og teamene de siste dagene (Michael Essa, Matt Powers, Pat Mordaunt, Frank "the Legend" på Garage BOSO/partner med Ross Petty, osv.) og alle har sine meninger om hvordan man kjører "banken", altså den sterkt doserte venstresvingen. Dette er også en ganske stygg bane hvor det har vært mye spektakulære krasjer opp gjennom de siste årene. Der traséen er raskest skal man subbe en mur rett etter en overgang, og dette går for å være den mest spektakulære banen på i Formula DRIFT... Vi har med oss litt ekstra hubber og armer og diverse reservedeler, og skal bruke de neste dagene på å gjøre klar alt og få testet litt. Vi kan ha et problem med tannstanga vår, og skal jobbe med å finne ut av det (har med en ekstra men den er i ukjent stand).
Team Japan Auto - Heckschläude - BlackBoxMedia - BS Bildeler - Panvulk - ABC Industriservice -
Ser veldig bra ut dette her gutter! Du er heldig som har en så flott gjeng som hjelper deg med ALT. Gleder meg enormt og har sinnsykt stor tro på at dette kommer til å gå bra! Fredric, du skuffer aldri. Du gir alltid 110%! Som dere sa på skype. Dere er her for å vinne! Vet at du kommer til å nå langt med driftingen din!
Den banen er rå.. Du kommer til å digge den. Hold høy hastighet inn, kast den opp mot veggen i siste liten og hold gassen i bånn! Ner mot indre må du fortsatt holde fart, men vær forsiktig før du slenger den ut mot siste indre.. Lett og ha for stor fart og slå ræva i vegge mot indre sving/vegg!
Fikk mye innput etter at jeg satt på med Ken Gushi for 2 uker siden.. Ikke minst når jeg så hvordan Tanner Foust la opp sin bil mot banen.. Gutta har fin fart. Ken var opp mot 160km/h, mens Tanner hadde enda større fart! Tunga rett i munn og endel øving så fikser du denne banen like godt som alle de andre du har kjørt!
Har vært og testa idag, og det var skikkelig morro!! Fungerer fint etter at vi fikk stilt inn ladetrykket skikkelig. Styringa er litt tung, og vi har bytta til en annen tannstang vi har her uten at det hjalp. Har bestilit en ny servopumpe som kommer imorgen - bytter da denne. Vi har nå to av de fleste delene med oss, og det tror jeg kan være en fordel.
Har trent på en liten oval i Willow Springs og prøvd å "simulere" banen, selv om det ikke er like mye bank/helling på banen vi har testa på. Har endel ting å ordne imorgen så vi deler oss fra morgenen av. Det er trening på torsdag på banen så gjør oss klare til det. Har handlet fullt radiokommunikasjosonkit så vi alle har kommunikasjon underveis både med de av oss som er i pit, Thomas som spotter og jeg i bilen.
Plattan i mattan!!
Fredric
Team Japan Auto - Heckschläude - BlackBoxMedia - BS Bildeler - Panvulk - ABC Industriservice -
Når våren kommer og snøen forsvinner går mannen og kvinne til sin store vår leting etter det blå! Damen leter etter blåveis, vi gutta leter etter blårøyk!
helt rätt tänkt fredric håll varvstopp bara:) hoppas de går bra nu i tävlingen.
varför åka rakt? när man kan åka brett! Vikingline,Allmek,Bilmacken,Transmar,Motornord,Ålandstaxi,Tvätt-service tack till bror Glenn Häuselmann för ekonomisk hjälp!!!!
Om noen vil se bildene jeg har tatt innemellom på turen her så kan dere sjekke gammle hjemmesiden min http://www.turbo-kid.com Der ligger det nå bilder ifra treninga igår
Om noen vil se bildene jeg har tatt innemellom på turen her så kan dere sjekke gammle hjemmesiden min http://www.turbo-kid.com Der ligger det nå bilder ifra treninga igår
Ha en fin dag! Joachim
Tusen takk! Herlig og se bilen i action igjen! Dere skal trene i morgen og?
Nå har vi nettopp kommet fra garasjen etter siste dagen med forberedelser til løpet. Fra nå av er det alvor! Det er kun små detaljer igjen på bilen så i morgen skal vi opp kl.06.00 og dra rett til Garage Boso for å legge om dekk. Vi skal prøve å komme igang med trening så tidlig som mulig for at Fredric skal få banen mest mulig "inn i fingrene". Vi føler at vi er godt forberedt til helgen og vi skal gi full gass!
I dag har vi hentet dekk på Falken, hentet den nye stolen til Fredric og skaffet muttertrekker så gutta i pit ikke trenger å skru seg i hjel med hjulkryss!
Ser ut til at det begynner å bli klart dette, jeg lurer (som flere) på om det blir noe dekning , live feed fra organisører eller andre, formula drift har egen kanal( den som alle schattet i fjor) den var nede den helga pga Red bull hadde rettingheter. Men er den oppe i år, eller kommer dere til å prøve dere på en webkamera lignende løsning?
Hva gjør dere med den røde supraen etter løpet? blir den i usa eller blir den med til norge? om den blir med til norge hva gjør dere med den hvite supraen da?