Realcar add BSbildeler add

Team Japan Auto / Fredric Aasbø - Supra Drifting 2010

Team Japan Auto / Fredric Aasbø - Supra Drifting 2010

Innlegg halllon Fre Okt 05, 2007 2:11 pm

Prosjekt: Toyota Supra - Team Japan Auto - Fredric Aasbø #51

Bilde

Etter en 2007-sesong som har gått bedre enn jeg bare kunne drømme om har jeg nå fått sjansen til å kjøre en fullrigget Toyota Supra for Japan Auto i 2008-sesongen!

Denne tråden er ment som en prosjekttråd der vi ønsker å vise hvordan vi bygger og modifiserer bilen iløpet av vinteren, slik at vi kan få innspill underveis og kanskje også inspirere andre.

Bilen er en JDM-utgave som har vært innom Rallyprodukter i Sverige for montasje av et helverst veltebur, som er av typen som går fra dempertårn til dempertårn. Vi har mange planer for styring og understell, og ønsker å gå en litt annen rute enn det som kanskje er vanlig med Supra. Det betyr at vi ønsker...:

- Lavest mulig vekt
- Forske på styring for å få mye rattutslag og lite bump steer
- Beholde/lage mest mulig respons i motoren

Vi ønsker å ta med oss erfaringer vi har fått fra Nissan og BMW inn i denne bilen, og gjøre det vi kan for å lage en bra og driftssikker bil for 2008-sesongen.

Dersom noen har idéer eller forslag - kom gjerne med innspill! :D

//Fredric (halllon)

Bilde

Bilde
Sist endret av halllon den Tor Jan 28, 2010 12:44 pm, endret 4 ganger.
Brukerens avatar
halllon

Innlegg Turbokjell Fre Okt 05, 2007 5:55 pm

Det blir show.
Sist endret av Turbokjell den Søn Okt 07, 2007 7:20 pm, endret 1 gang
Brukerens avatar
Turbokjell

Innlegg ealoken Fre Okt 05, 2007 6:49 pm

blir bra Fredric :D
Når våren kommer og snøen forsvinner går mannen og kvinne til sin store vår leting etter det blå! Damen leter etter blåveis, vi gutta leter etter blårøyk!

Det er viktig og få litt røyk ut av bakvogna :)
Brukerens avatar
ealoken
Moderator

Innlegg Meidal Fre Okt 05, 2007 7:15 pm

Fyyyyy flate Fredrik!! Misunnelig altså! Dette kommer til og bli helt rått! Gleder meg til og kjøre fra deg neste år:p haha... Lykke til med prosjektet. Jeg skal bygge ny bil selv, og kommer til og legge ut en tråd her etterhvert som ting begynner og komme i gang.

Vi snakkes ;)
Brukerens avatar
Meidal

Innlegg Joacim Fre Okt 05, 2007 8:53 pm

Blir nok sinnsyk fet bil!! Blir morro å se deg kjöre ja! med deg bak rattet så må det jo bli fult show med fet supra og heftig kjörestil :)
Brukerens avatar
Joacim

Innlegg May Fre Okt 05, 2007 9:55 pm

Grattis :D

skal bli morro å se deg i skikkelig bil :P
Brukerens avatar
May

Innlegg spax Lør Okt 06, 2007 9:00 am

Gratulerer med ny bil, gleder meg til å se deg kjøre til neste år.
spax

Innlegg Helene Lør Okt 06, 2007 12:48 pm

Gratulerer. :D
Helene

Innlegg rafem Lør Okt 06, 2007 6:06 pm

WooooooHO, dette ser jo gromt ut da :)
Jeg er iaff enig i de punktene du satt opp ang oppsettet. At du optimerer alt samma for drifting er jo fett, hjulvinkler og alt.
Lav vekt er digg, og det har vel ganske mye og bety også?? (hint hint, vil at du skal forklare/ si litt om hva du tror dette har å bety osv :) )

Fant en litegrann kul tråd på driftworks, er en som heter Darren Mcnamara som har bygd seg en AE86 som det virka som ble ganske feit, og tror han fikk vekta ned i 750 KG!!!
http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... build.html

Hørt om han forresten, visste ikke om han før nå... Står på driftworks at han har kjørt D1 med bilen, kult da.

at dere Gjør alt dere kan for å få ned vekta, istedenfor å trimme helt max, synes jeg er et bra trekk. Og da holder motoren kanskje bedre og :D Blir spennende å se hvor lett dere klarer å få den.

Mine subjektive meninger om utseende:

Ta og gå for en MASSIV vinge, Type stor. Høy og brei, ikke slik som sitter på 90% av alle driftebilene i norge. MEd beina langs sidene på bilen og ikke oppå bagasjen. EVT ikke noe vinge i det hele tatt kanskje?? Nå er jo originalvingen til supra ganske pen også da :)
Og få bilen lavest mulig, evt med hjula stappa inn i hjulbuene om det lar seg gjøre. Prøv å kjør en litt ny stil på bilen og :D

Mvh Ragnar
rafem

Innlegg NISMO Søn Okt 07, 2007 2:39 pm

Grattis med ny bil Fredric :)

Blir fett prosjekt dette.
Har troen på supramotor. Bra respons, bare ikke føkk den opp med en stor singelturbo :wink:

Så blir det seff bra å se at du endlig skal kjøre japse :wink:

Husk masse bilder underveis :twisted:
Kim Søndergaard
Powerdrift Pro #13
Widebody Toyota 180SX
Brukerens avatar
NISMO

Innlegg halllon Tir Okt 09, 2007 3:44 pm

Tusen takk, alle sammen! :D:D

Trivelig at det er flere som synes det er artig, jeg gleder meg ihvertfall som en unge til neste år. Jeg tror finnene blir steinharde i 2008, så det skal bli rått å prøve å henge på, men målet vårt må jo være å få tre nordmenn (det inkluderer også damer, May!) på pallen i Nordisk til neste år!

Ragnar (rafem): Helt enig i det du sier om stuket på bilen! Lav og brei. En annen ting som må på plass er sota ruter. Alle Supraer må ha sota ruter. ;)

Thomas: Hehe, jeg så noen Photoshop-forslag til lakkering av bilen din, så helt konge ut! Hvis du er like pertentlig når du bygger bil som når du fikser håret må det jo bli strøkent ;)

Det er en ting som er litt interessant med Supra, og det er at bilen har ganske kort hjulavstand til tross for at den virker ganske stor. Vi målte hjulavstanden på en Supra MKIV (slik som denne) i Finland, og hvis ikke jeg husker feil har den kortere akselavstand enn BMWen jeg har kjørt i år.

Samtidig ligger tannstanga på forsiden av traversen, og det betyr at det bør være muligheter for ganske bra styreutslag dersom man gjør ting riktig. Vi skal som sagt forske litt på dette, og jeg kan gå litt mer i detalj senere dersom andre har interesse av dette.
Brukerens avatar
halllon

Innlegg haukhe Ons Okt 10, 2007 3:53 pm

Ligger en liten "presentasjon" om Fredric på gatebil sin side nå, for dere som vil lese;)
Fotogale kjerringa- http://blog.haukhe.com
Brukerens avatar
haukhe

Innlegg EGRacing Ons Okt 10, 2007 6:27 pm

Tøft prosjekt! Her skal jeg følge med.. det er morro at noen satser på Supra i drifting. Og at du vil beholde responsen er bra, det er jo feil numero eno da at man slenger i en så stor singelturbo at sløyfa er ferdig før trykket kommer. Hva slags turbo har dere tenkt da? Hva med en "medium" sized Garret GT turbo?
- 85 Toyota Levin AE86 driftspec
- 03 VW Transporter 2.5 TDi

http://www.egracing.net
http://www.twitter.com/EGRacing
Brukerens avatar
EGRacing

Innlegg F.Øksnevad Tor Okt 11, 2007 12:29 am

har sikkert sagt dette til deg før Fredric men jeg sier det igjen,
GRATULERER SÅ MYE MED EN HELVETES BRA SESONG..!
Blir spennende å se deg neste år i en slik bil... :wink:
Lykke til.. :)
Brukerens avatar
F.Øksnevad

Innlegg Meidal Tor Okt 11, 2007 3:58 pm

[quote="halllon"]Tusen takk, alle sammen! :D:D

Thomas: Hehe, jeg så noen Photoshop-forslag til lakkering av bilen din, så helt konge ut! Hvis du er like pertentlig når du bygger bil som når du fikser håret må det jo bli strøkent ;)

Hehehe... Takk for den.. Jeg skjønner ikke hvorfor dere gutta synes jeg er så jålete... Det må være at jeg er naturlig pen :P
Håper prosjektet blir bra. Det ser det ut som ditt blir også! Gleder meg til og kjøre sammen med deg neste år. Vi fikk jo aldri gjort det i år, selv om vi planla det hver gang.. Men men. Vi sees på årsmøte i skrenseforeninga, eller på juleverkstedet ;)

Ha en fin dag :)
2007 Nissan S13 #52
Nissan Silvia S15. #52
2008 Nissan Skyline R34 #6
www.bsbildeler.no
www.kumhotires.com
www.powerdrift.no
Brukerens avatar
Meidal

Neste

Gå til Prosjekter

Hvem er i forumet